Cuma, Eylül 29, 2006

Yenilikçiler için 8 doğru

Pazarlama dünyasında herkesin hayali, oyunun kurallarını alt üst edecek, şirkete kar getirecek sürdürülebilir bir yenilik bulmak. Yenilikçilere özel bir pasta tarifi de ‘Marketing Strategy & Innovation Blog” yazarlarından Alain Thys’den. Thys, yenilikçi olmayı 8 temel doğru ile açıklamaya çalışıyor, fakat kendisi de bu işin bu kadar basit olmadığının farkında. Yenilik gibi kavramlar yazıya döküldüğünde pratikteki anlamından çok şeyler yitiriyor. Yine de göz atmakta fayda olduğunu düşünüyorum.

The Eight Truths of Real Innovators

Perşembe, Eylül 28, 2006

Yaratıcı gazete kullanımı



Alternatif mecraların sayısının ve kullanımının artması kimine göre geleneksel mecraların sonu olacak. Ama kimine göre de öyle değil. Kimi de yaratıcılıklarını geleneksel mecraları alternatif yollarla kullanmaya harcıyor. İlan Procter & Gamble’ın Olay kırışık önleyici kremi için bir gazetede yayınlanmış. Uzakdoğu’dan bir yerlerden ama ajansına ulaşamadım. Kimlerin emeği geçtiyse ellerine sağlık.

Alkollü direksiyon başına geçmeyin


Moda markası olarak kendini konumlandıran Absolut’ün başına Bükreş’te çorap örülmüş. Alkollü araba kullananlara karşı sosyal kampanya hazırlayan Bükreş polisi, Absolut’ün popülerliğinden ve imajından faydalanmak istemiş ve ortaya böyle ilginç bir çalışma çıkmış. Genel Absolut iletişiminin dışına çıkmayan ilan için Absolut yöneticileri bakalım ne yapacak.

Diğer ilanlar

Salı, Eylül 26, 2006

Reklam stratejisi nasıl yaratılır?

Adcracker.com pasta tarifi verir gibi anlatmış; “Reklam stratejisi nasıl yaratılır?” Birçok dinamikten oluşan reklamın ve tüketicinin zihnine giden karmaşık yolun bu kadar basite indirgenemiyeceğinin farkındayız, ama yine de strateji yaratmayı teorik olarak güzel özetlemiş bir çalışma. İçinde SWOT analizin nasıl yapılacağından, bir markaya nasıl karakter kazandırılacağına kadar çeşitli bilgiler mevcut. İlgilenene....

How to create an advertising strategy

Metin Yazarı stratejiyi anlatıyor

John Kuraoka Amerikalı metin yazarı bir arkadaş. Reklamda strateji ile ilgili görüşlerini linkten okuyabileceğiniz bu arkadaş, aslında yeni hiç bir şey söylememekte. Ama herkesin bildiği ama iş pratiğe geldiği zaman unuttuğu doğruları hatırlatmış planlamacılara. Strateji ve yaratıcı ekip arasında süre gelen tartışmada Kuraoka’nın durduğu nokta çoğu yaratıcı ekip çalışanına da örnek olmalı.

Kuraoka'dan strateji

Perşembe, Eylül 21, 2006

Reklamlar internette yeniden hayat buldu

Reklamların internetten izlenme oranı arttıkça markalarda reklamlarını internet üzerinden tüketicileriyle paylaşmaya başladı. Çoğu marka internet sitelerinin üzerinden reklamlarını yayınlarken, bazıları ise reklam kampanyalarına özel siteler açmakta ve reklamlarını bu sitelerde yayınlamakta. (MasterCard priceless.com) New York Times’dan Julie Bosman bu konuda güzel bir makale yayınlamış. Okumakta fayda var.

Commercials Find New Life on Web

Second Life çılgınlığı tüm hızıyla


"Second Life" hakkında ne kadar fikriniz var ya da fikriniz olmalı mı bilmiyorum. En basitinden 3 boyutlu kullanıcılarına ait sanal bir dünya diyebilirim sanırım, ama "Second Life" bundan çok daha fazlası. Kullanıcılarının hayatında bu kadar yer ettikten sonra pazarlama dünyasının da ilgisini çekmeye başladı. Yaz aylarında Starwood Hotels "Second Life" içerisinde "aLoft" adlı sanal bir otel açacağını duyurmuştu. Şirket yönetimi tarihte sanal dünyanın içinde otel açan ilk şirket olduklarını belirtiyor.

"Second Life" bir çok marka için de çeşitli fırsatlar sunmakta. Markalar sanal dünyada yeni ürünlerini test edebilir ve sanal dünyayı yeni bir mecra olarak kullanmaya başlayabilir. Buna son örnek Adidas'ın sanal dünyada açtığı yeni mağazası. Mağazada bulunan tek ürün Adidasın yeni çıkardığı spor ayakkabı, a3 Microride. "Second Life" anakarasının dışında ıssız bir adada açılan mağazaya ek olarak, Adidas kullanıcılara ayakkabı test edebilme imkanı da sunmakta. Merak edenler için spor ayakkabının fiyatı 50 linden doları, yaklaşık 20 gerçek dünya sentine geliyor.

secondlife.com
Starwood Hotels
Adidas a3 Microride

(Alternatif Mecra) (Pazarlama Stratejileri)

Pazartesi, Eylül 18, 2006

Akıllı monitör


Yenilik İngiltere’nin Southampton üniversitesinden, üniversitenin elektronik bölümünde yaratılan ve test edilmekte olan yeni sistem bluetoooth teknolojisine dayalı. Monitörün amacı outdoor mecrasında tüketiciye daha önce gösterdiği bir reklamı bir daha göstermemek. Monitör izleyiciyi cep telefonu, PDA gibi bluetooth destekli araçların yardımıyla tanıyor ve izleyicinin gördüğü reklamı hafızasına alarak aynı reklamı izleyiciye tekrar tekrar göstermiyor. Mecraların çeşitliliği arttıkça geleneksel mecralarda kendilerini yenilemek zorunda kalıyor. İşte buna güzel bir örnek.
Advertising screen tailors ads to its audience
_Teknoloji_

Cuma, Eylül 15, 2006

Nerden çıktı bu blog

Herkesin blogu var benim neden yok diye kendimi üzdüğüm bir kaç aydan sonra çıktı. Son bir senedir çeşitli reklam ajanslarının stratejik planlama departmanlarında staj yapmaktayım. İnternet üzerinden araştırma yaparken ilgimi çeken ve sektörde çalışan diğer arkadaşlarında ilgisini çekeceğini düşündüğüm bir çok makale, örnek kampanya vs. ile karşılaşıyorum. Bulduğum bu kaynakları okuyup geçmektense bir yerlere not etme ihtiyacı duydum. Kısaca bu blog bu ihtiyaçtan doğdu. Çoğu kaynağın İngilizce olmasına rağmen blogu Türkçe yayınlamamın nedeni, İngilizce ile fazla haşır neşir olunca Türkçeyi profosyonel anlamda doğru kullanamamaya başlamam ve bu durumdan çok rahatsız olmam. İmla ve yazım kurallarına uymaya ve yabancı sözcüklerden uzak durmaya elimden geldiğince gayret göstereceğim. (Bu konuda sizler de bana yardımcı olursanız sevinirim.) Kıssadan hisse blog'un hikayesi böyle.