Salı, Kasım 14, 2006

Yeni Rakı reklamı


Öncelikle Rafineri'nin eline sağlık demek istiyorum. Boğaz, balık, meze, aile, dostluk, muabbet, ağabeylik, çay bardağı kısaca rakı ile ilgili aklınıza gelen herşeyi bir filmde toplamış. Hafiften bir Coca-Cola reklamı tadı var ama o reklamların yapaylığı şarkı ile paramparça edilmiş ve ortaya 'Akşam nerede içiyoruz?' dedirten bir film çıkmış.

Peki ben bu reklamı ne diye sizle paylaşıyorum? Öncelikle ben de bir gelenekselci olarak Yeni Rakıyı tercih ediyorum ve sevdiğim markanın reklamını buraya koymuşum, çok mu? Asıl nedense iletişim çalışmalarının zor olduğu alkollü içecek sektörünün iletişimine örnek vermek. Bildiğimiz gibi bu sektörün TV'de reklam yayınlaması yasaklanmış durumda, markalar genelde basında özellikle de dergilerde iletişim yapıyor. Basın iletişimine ek olarak yeterli bütçesi olan büyük markalar kendileri için hazırladıkları filmleri sinema salonlarında gösterebilyorlardı. Fakat 'YouTube' kullanımının her geçen gün artması bu tip sektörlerde hareketlenmelere neden olabilir. Markalar şimdiden sinema salonları için hazırlattıkları filmleri 'YouTube'te yayınlamaya başlamış. Linklerde iki örneği daha izleyebilirsiniz.

Fasıl reklamı

Lokka vodka reklamı

Hiç yorum yok: