Perşembe, Kasım 02, 2006

Virütik mi acaba?

Öncelikle şunu belirtmeliyim ki yukarıdaki görüntülerin virütik bir kampanyaya ait olup olmadığından emin değilim. bahane.nl web sitesi tarafından hazırlanmış, film farklı seslendirmeyle yurt dışında yayınlanmış. Orijinal görüntülerin üzerine Cem Yılmaz'ın sesi de eklenmiş olabilir ama klibin Ford K'nın marka imajı ile bu kadar iyi örtüşmesi şüphelerimi arttırıyor.

Bundan sonrasını bu görüntülerin bir ajans tarafından hazırlanıp 'YouTube'a konulduğunu varsayarak yazıyorum. Her şeyden önce bu kampanya virütik kampanyaların bir numaralı kuralını yerine getirmiş ve profesyonellikten uzak, marka tarafından değil de tüketiciler tarafından yaratılmış gibi gözüküyor. İkincisi Cem Yılmaz' ın seslendirmesi ile gerçekten tekrar tekrar izlenebilecek ve arkadaşlara da izlettirecek bir klip olmuş. Üçüncüsü ve bence en önemlisi ise 'Cem Yılmaz' anahtar kelimelerini aratınca ilk sonuç sayfasında bu görüntüler çıkıyor. (Şüphelerim giderek artıyor.) "Cem Yılmaz reklamcı oluyor" lafları bir ara çok gündemdeydi. Eğer Türk reklam sektöründeki bu boşluğu görmüş ve müşterilerine virütik hizmet veriyorsa, Cem Yılmaz'ın zekasına olan saygım biraz daha artar.

Boş yere bu kadar kelam etmiş de olabilirim fakat elimde değil 'YouTube' bir markanın Türkçe hazırlanmış klibini görünce çok heyecanlandım. Bu kadar.

Hiç yorum yok: